Více než čtvrtstoletí se věnujeme výzkumu vysokého školství. Zabýváme se základním i aplikovaným výzkumem v oblasti vysokoškolského vzdělávání. Poznatky ze základního výzkumu jsou dále využívány při řešení projektů a zakázek pro státní správu, samosprávu, univerzity a další zájemce. Zkoumáme široké spektrum témat:
Vysokoškolské systémy a jejich fungování:
- proměny strategií a koncepcí rozvoje terciárního vzdělávání,
- implementace vysokoškolských politik,
- problematika hodnocení kvality v terciárním vzdělávání,
- hodnocení vysokých škol a žebříčků jejich kvality a vnitřní systémy zajištění kvality,
- financování systémů vysokého školství,
- institucionální a programová diversifikace,
- problematika strukturovaného studia,
- řízení a rozhodování vysokých škol,
- mapování tvůrčích činností na vysokých školách,
- sociologie výchovy a vzdělávání.
Mezinárodní rozměr terciárního vzdělávání:
- Boloňský proces – vytváření Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání,
- aktivity Evropské komise, OECD a UNESCO v oblasti vysokoškolského vzdělání,
- internacionalizace terciárního vzdělávání,
- zahraniční mobilita studentů.
Problematika vysokoškolských studentů:
- vlivy demografického vývoje na terciární vzdělávání,
- problematika hodnot vysokoškoláků,
- uplatnění absolventů na trhu práce,
- přístup k terciárnímu vzdělávání,
- role studentů v řízení a rozhodování na vysokých školách.
Třetí role vysokých škol a univerzit:
- spolupráce vysokých škol se zaměstnavateli,
- poradenská činnost vysokých škol,
- kooperace s dalšími aktéry: městy, regiony a neziskovým sektorem.
Digitalizace terciárního vzdělávání:
- dopady ICT technologií v terciárním vzdělávání,
- rozvoj řídicích informačních systémů,
- proměny LMS systémů,
- vliv sociálních sítí na vzdělávání.
Ve svém výzkumu používáme jak kvalitativní, tak i kvantitativní metody. Věnujeme se také statistickému zpracování dat a jejich analýze.
Vydáváme časopis AULA – revue pro vysokoškolskou a vědní politiku, který je jediným časopisem pro tuto oblast výzkumu v České republice.